Broer van Toulouse schutter Mohammed Merah geeft moeder de schuld van jodenhaat

Abdelghani de broer van de door jihad geïnspireerde terrorist Mohammed Merah geeft zijn ouders en vooral zijn moeder de schuld van het radicaliseren van zijn broer.

Abdelghani zwoer op de dag van de begrafenis van zijn broer de wereld te vertellen hoe ze met antisemitisme werden opgevoed, zo staat te lezen in delen van het boek die verschillende Franse kranten publiceerden
‘Ik zal uitleggen hoe mijn ouders je opvoedden in een atmosfeer van racisme en haat voordat de salafisten je konden onderdompelen in religieus extremisme’, schrijft hij in zijn boek. Salafisten zijn ultraconservatieve moslims…..

‘Mijn moeder zei altijd ‘Wij Arabieren zijn geboren om joden te haten’. Dit heb ik mijn hele kindertijd moeten horen’, zegt Abdelghani

Mohammed Merah doodde in Toulouse Frankrijk drie joodse kinderen, een rabbij en drie militairen.

De dappere poging van Abdelghani om de haat in binnen zijn gemeenschap aan te pakken is zeer te prijzen. Dit zie je maar weinig binnen de islam. Andere leden van het gezin zijn overigens trots op de daden van Mohammed Merah waaronder zijn zus Souad.

 

Reacties zijn gesloten.

