7 jaar cel voor Tunesische jongeren die plaatje van Mohammed op Facebook plaatsten

In het voorheen zo seculiere en gematigde Tunesië zijn geheel volgens de sharia 2 twintigers veroordeeld voor 7 jaar gevangenisstraf omdat ze de islam en de islamitische profeet Mohammed hebben beledigd. De jongens plaatsten een plaatje waarop Mohammed afgebeeld stond samen met zijn jonge vrouw/meisje Aisha.

Sinds de val van de seculiere dictator Ben Ali drukken radicale moslims steeds meer een stempel op het land. De islamitische partij Al Nahada won de verkiezingen en seculiere Tunesiërs zien hun land snel afglijden naar een streng islamitische staat waarbij sharia de wetgeving wordt.

Islamisten in Tunesië tijdens een demonstratie dit jaar tegen Israël en Joden.

Seculiere moslims die volop hebben meegedaan aan de protesten tegen de dictators in Tunesië en Egypte beginnen zich eindelijk te realiseren dat ze het monster gemaand radicale islam wakker hebben gemaakt. De islamisten winnen op elk front. Ze zijn namelijk veel beter georganiseerd dan de seculieren en hebben ook nog eens een heilig doel, namelijk islam weer volledig invoeren. Geregeld zie je kleine protesten tegen de groeiende invloed van de islamisten zoals hier, maar dit zal waarschijnlijk weinig uithalen. 7 jaar voor het beledigen van de islamitische profeet Mohammed is een ongekend hoge straf in Tunesië. Onder het seculiere bewind van Ben Ali zou dit nooit gebeurd zijn.

Sharia

Volgens de sharia is het verboden om de islamitische profeet Mohammed af te beelden, en op het beledigen van Mohammed staat de doodstraf. Dit is geheel in lijn met hoe Mohammed zelf omging met mensen die hem beledigden, zo liet Mohammed tijdens zijn leven ook iedere dichter die hem beledigde op een vreselijke manier ombrengen.

De sharia wordt ook steeds vaker in het westen uitgevoerd. In Engeland bijvoorbeeld zijn er speciale sharia rechtbanken die persoonlijke zaken zoals erfenis, huwelijk en scheiding volgens de sharia regelen. Er is in het westen echter ook steeds vaker sprake van ‘ongeschreven sharia’. Hiermee bedoel ik dat de sharia steeds vaker als ongeschreven regel in het westen wordt geaccepteerd. Zo is het bijna verboden om de islam op één of andere manier te beledigen. Als je dit wel doet dan krijg je vanuit politiek correcte hoek al snel het verwijt dat je haat zaait en wordt je afgeschilderd als een extremist. Daarnaast kun je rekenen op uitzinnige moslims in verschillende landen die oproepen tot een aanslag op je leven. Dit ondervonden verschillende Scandinavische journalisten en tekenaars toen ze een beledigende afbeelding van Mohammed in verschillende kranten publiceerden. Overal ter wereld gingen moslims de straat op om Deense vlaggen te verbranden en riepen ze op tot een boycot van Deense producten. De twee tekenaars hebben beide verschillende aanslagen overleefd. Één van de tekenaars is zelf in zijn eigen huis door een moslim aangevallen met een bijl, en wist net op tijd te ontsnappen.

Ook in Amerika hebben de makers van de tekenfilmserie Southpark te maken gehad met bedreigingen nadat ze Mohammed hadden afgebeeld samen met andere religieuze figuren. Na bedreigingen en zelfs een verijdelde bomaanslag op hun kantoor in hartje New York hebben ze besloten de Mohammed uitzendingen te stoppen.

Southpark beledigd zowel Jezus, Buddah als Mohammed

Door de druk van (radicale) moslims houden we ons indirect aan de wetten van de sharia. Jezus en het christendom belachelijk maken is “fair game” maar wanneer het gaat over de islam en Mohammed dan zwichten we voor de sharia. Denk even na, is het niet vreemd dat wanneer een voorganger van een kerk met ongeveer 20 leden in Amerika zegt dat hij de koran gaat verbranden de hele wereld op z’n kop staat? Is het niet vreemd dat zelfs de machtigste man ter wereld, namelijk de president van Amerika en de VN zich gaan bemoeien met één man die de koran wilt verbranden? Het westen zwicht dus onder de druk van de radicale moslims die dreigen met aanslagen wanneer de koran wordt verbrand. En dan te bedenken dat diezelfde radicale moslims wekelijks honderden mensen vermoorden in naam van Allah met Mohammed als zijn boodschapper. En dan te bedenken dat diezelfde radicale moslims aanslagen plegen op kerken tijdens heilige feestdagen. En dan te bedenken dat diezelfde radicale moslims Boeddhistische monniken onthoofden in Thailand. Waarom zwichten we toch voor de sharia die deze radicale moslims aanzet tot deze verschrikkelijke praktijken.

Ik vraag me echt af wat de volgende vrijheid is die het westen gaat inleveren. Zullen we in bepaalde wijken geen alcohol meer mogen drinken? Zullen we allemaal Halal moeten eten? Oeps dat laatste doen we al. Stiekem zijn veel producten in de schappen van supermarkten al islamitisch geslacht zonder dat het op de verpakking staat zie hier. Maar over stiekeme halal in de supermarkt in een ander artikel meer…

Zweedse cartoonist aangevallen na vertonen beledigende video van de islamitische profeet Mohammed

Verbranden van de Deense vlag (Is dit geen belediging voor Deense Nationalisten??)

Bron:
gulfnews.com

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers op de volgende wijze: